Dialog społeczny w ochronie zdrowia - jak jest oceniany?

PW/Rynek Zdrowia - 26-10-2017
Dialog społeczny w ochronie zdrowia - jak jest oceniany?

O jakości dialogu społecznego w ochronie zdrowia decyduje to czy głos interesariuszy jest słyszany, a co do tego pojawia się jeszcze bardzo wiele zastrzeżeń - mówi dr Małgorzata Gałązka-Sobotka, dyrektor Centrum Kształcenia Podyplomowego Uczelni Łazarskiego.

Jak podkreśla Małgorzata Gałązka-Sobotka, uczestnicy sektora ochrony zdrowia - przedstawiciele pracowników medycznych, związków zawodowych, przedstawiciele organizacji pracodawców, pacjentów - zwracają uwagę na to, że wiele zgłaszanych postulatów czy też założeń do aktów prawnych przedstawianych w ramach konsultacji społecznych niestety nie jest wysłuchiwanych i branych pod uwagę.

- W konsekwencji powstają regulacje, które często odstają od oczekiwań rynku ochrony zdrowia - zaznacza dr Gałązka-Sobotka. 

Jak dodaje, konsultacjom społecznym wciąż stawiane są zarzuty dotyczące zbyt krótkiego czasu na wyrażenie opinii środowisk, a także o brak pogłębionego dialogu.

Wypowiedź zarejestrowana podczas XIII Forum Rynku Zdrowia (Warszawa, 23-24 października 2017).